środa, 5 sierpnia 2015

EPERU - Augusta Docher



Anna Wilk (lat 19) to najzwyklejsza nastolatka, która wraz z matką, najlepszą przyjaciółką Wiki oraz jej matką mieszka w Londynie. Dziewczyna pasjonuje się malarstwem i tańcem.
Z okazji ukończenia szkoły, matki Anny i Wiki postanawiają zabrać córki na wycieczkę do Francji. Przebojowa Wiki, fanka numer jeden aktora Leo Blacka odkrywa, że zamieszkają w pobliżu Cannes w czasie, gdy będzie miał tam miejsce festiwal filmowy. Ponieważ pragnie zobaczyć swojego idola, wymusza na przyjaciółce wspólne pójście po autografy. Ku totalnemu zaskoczeniu obu dziewczyn, Leo wyławia Annę z tłumu i natychmiast proponuje jej spotkanie. Za namową Wiki, a dokładniej ramach pokuty za nieudaną próbę zeswatania przyjaciółki z ich wspólnym kolegą, Anna zgadza się spotkać z aktorem. Niemal od razu iskrzy między nimi i szybko pojawia się zauroczenie. Równie szybko chłopak wyjawia Annie największą tajemnicę swojego życia - jest Wędrowcem, który odradza się w nowych wcielaniach.
 
Jak dziewczyna zareaguje na wyznanie Leo? Czy ich związek ma jakąkolwiek szanse na przetrwanie? Czy Anna dzięki znajomości z Leo pozna prawdziwą siebie? Tego Wam nie zdradzę :)

Augusta Docher (to pseudonim literacki) przemyślała swoją książkę od początku do końca. Opisy miejsc i zdarzeń są świetnie dopracowane, obrazowe i pozbawione niepotrzebnych ozdobników. Bohaterowie są tak dobrze wykreowani, że wielokrotnie miałam wrażenie, jakby żywi, z krwi i kości, stali przy mnie, a ja z boku przysłuchiwałam się ich rozmowom niczym niemy podglądacz z ukrycia.
Język powieści jest prosty, odpowiednio dobrany do lektury dla nastolatków. Kiedy trzeba wypowiedzi buzują emocjami albo kipią dowcipem.
Akcja nie spieszy, ale również nie nudzi. Przebrnęłam przez 550 stron książki w jedno popołudnie i wieczór. Nie potrafiłam się od niej oderwać, ponieważ zanim skończyłam lekturę jednego rozdziału, już chciałam wiedzieć, co wydarzy się w kolejnym.

Autorka napisała powieść fantasy, kierowaną głównie do młodzieży, ale ja polecam ją każdemu. Przemyślana, wciągająca fabuła, dopracowana niemal do perfekcji kreacja bohaterów, fantastyczne zakończenie sprawiły, że ja pragnę więcej i dołączam do grona czytelników, którzy niecierpliwie czekają na drugą część cyklu "Wędrowcy", zatytułowaną "Habbatum".

Muszę podkreślić jeszcze jedną, WAŻNĄ rzecz - ta książka jest debiutem!!! Jeżeli Augusta Docher podarowała czytelnikom taką perełkę na starcie swojej kariery literackiej, to ja już zacieram rączki na kolejne książki pióra tej autorki, a Wam radzę zapamiętać jej nazwisko :)

Za możliwość lektury książki dziękuję wydawnictwu BIS.

AUGUSTA DOCHER - matka, żona, córka i siostra. Kobieta z krwi i kości, która posiada wiele talentów: pisarka, plastyczka, księgowa, manicurzystka, ogrodnik. Tradycjonalistka modyfikowana, która jest jednocześnie kurą domową i bizneswomen.

FANPAGE AUTORKI:
https://www.facebook.com/AugustaDocher?fref=ts
EPERU na lubimyczytac.pl

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/261527/eperu

2 komentarze:

  1. Hej,
    Zapowiada się ciekawie. Jeśli piszesz, że to debiut, a taka perełka. To czekam na inne książki autorki.

    Zapraszam na mojego bloga, na którym jest nowy post- Haul Lipcowy

    Czekam na nn.
    Pozdrawiam Zizi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wspaniałą, długą, przemyślaną i bardzo rzetelną recenzję :)

    OdpowiedzUsuń